Feed

~bsama family..~

by Wiznie Marzuki on Monday, May 05, 2008, under


Hujung minggu yang lepas, khamis hingga ahad saya berada di rumah KJ. tambahan,semua ahli keluarga saya tiba dari kampung. jadi, saya berpeluang menghabiskan masa saya minggu ini bersama keluarga tercinta.tiada lg yg dapat membahagiakn saya selain mereka.


rabu, tiba di KJ selepas waktu kerja, semasa mereka masih lg dlm pjalanan kesini, saya menemani eina mencari bilik utk disewa. dia dpt kerja baru di glenmarie, jadi tinggal di rumah sewa sekarang tidak memudahkan dia utk berulang alik ke tempat kerja dengan selesa. Jadi, malam itu kami memang ronda kelanajaya dan subang utk mencari tempat tinggal yg sesuai utk dia. tapi, akhirnya dia masih lg tidak dapat membuat keputusan. Lalu, rancangan ini ditangguhkan.



Khamis lalu, bersama keluarga ke OneUtama..keluar bersukaria..menghabiskan masa bersama-sama. keesokan harinya jumaat, kami ke Midvalley dan kali ini tidak disertai papa. sabtu, saya hanya berada di rumah dan malamnya mereka semua bertolak kembali ke kampung semula.disebabkan mami perlu bkerja seawal jam4pagi, jadi mereka btolak pada jam8mlm. lalu, saya sendirian menyaksikan AIM15 di ntv7.. ahad, saya keseorangan lagi...opps,tidaklah.. saya bersama papa.. selepas sama-sama menonton konsertAf yg sengaja ditinggalkn semalam, saya meminta jasa baik papa untuk menghantarkn saya ke serdang untuk meneruskan tanggungjawab saya.


pagi ahad, saya mendapat berita yang mengejutkan.. kereta yang dipandu oleh adik lelaki saya telah mengalami kemalangan.. adik saya terlanggar sekawan kerbau yang melintas jalan pada waktu itu.. sekitar jam 2pagi di machang. Syukur Alhamdulillah tiada apa yang berlaku kepada keluarga saya.. cuma kereta memang rosak teruk di bahagian hadapan. Malang memang tak berbau..

Pagi sebelumnya, iaitu pagi sabtu sekitar jam4pagi, kami dikejutkan berita ayah kepada sepupu saya yang meninggal dunia di HospitalSungaiBuloh.kami bergegas ke sana bagi mnemani keluarga sepupu saya itu. Allahyarham merupakan besan kepada pakcik saya. Al-fatihah untuknya.






Kejadian ini mengingatkan saya akan maut yang memang tidak diketahui masa dan tempatnya. YaAllah, semoga kami semua dicabut nyawa dlm husnulkhatimah..aminn..


0 comments for this entry:

~:My Video List:~

Looking for something?

Search the Site

If you can't find what you are looking for, please leave a comment somewhere, subscribe to our feed and hopefully your question will be answered shortly, so please visit again!