Feed

~luahan hati minggu1~

by Wiznie Marzuki on Monday, January 12, 2009, under

Apa yang telah berlaku dlm hidup wie sepanjang minggu pertama dan kedua dlm kalendar hijrah dan juga masihi? sebenarnya banyak juga perkara berlakudan juga boleh dikatakan terbongkar.. perkara yang berlaku itu membabitkan diri wie sendiri.. manakala perkara terbongkar tu boleh lah dikatakan secara tidak langsung je.jadi, wie tanak lah sentuh sgt perkara yg hanya melibatkan secara tidak langsung tuh, tak terjejas pun diri wie neh..kalau kadangkala terusik tuh lumrah namanya. kita fikir positif sudah. tak perlu menyusahkan diri dan hati kita neh untuk perkara-perkara remeh macam tu. tak berbaloi langsung. sebab, bagi wie.. banyak lagi perkara dalam dunia neh yang masih belum wie buat lagi.. masih banyak perkara penting yang harus diambil kira dan difikirkan.. jadi, jangan lah membuang masa yang sudah kita sedia maklum sedikit tuh.apakata kita kembali meneliti perkara-perkara yang bermanfaat dan boleh mendatangkan kebaikan kepada kita kan.korang tentu setuju dengan apa yang wie cakap, bukan? Alhamdulillah syukur. selagi kita bernama manusia, kita memang tidak boleh lari daripada ujian-ujian yang telah diberi kepada kita.maka, laluinya dengan tabah dan redha lah dengan ketentuan yang telah ditetapkan. apa saja yang berlaku dalam hidupkita pasti ada hikmahnya. kita hanya perlu mencari, menyelidiki dan merenungkan kembali saje. begitu juga dengan diri wie sekarang neh. wie cuma nak fikir positif dan pandang ke hadapan. dah penat toleh ke belakang. cuma langkah perlu diatur sebaiknya agar perkara yang sama takan berulang lagi. insyaAllah..mudah-mudahan kan.. jadi, perkara yang membabitkan diri wie neh berkaitan dengan kerja. tapi, wie tanak lah kongsi, belum masanya lagi.. tunggulah sehingga segalanya dirasakan baik, maka wie akan berkongsi cerita dengan rela hatinya.. korang pun tau kan, paksa-paksa neh tak bahagia. betul tak? hah! tau takpe. hehe.. apa-apapun, wie nak teruskan buat kerja, sekarang dah pukul 2045mlm.. tadi baru lepas makan kat terminal dengan fiza, tunangnya dan Suriza. terima kasih eh, sudi ajak wie makan sekali. hehe.oklah, nak undur diri dulu wat masa neh.. daaaa...


2 comments for this entry:
  1. gravatar
    anyOne can call me ~Ina~

    Hmmm... i think know what u think...
    And from me byk-byk lah bersabar.. Ini utk org skali gak bukan untuk wiwie jer.. One more thing, even susah sekali pum jgn buang senyuman dibibir... org lain xsenang kalu tgk muke masam jer... Everyone ader masalah... K...

  2. gravatar
    WiWie

    Hi dear.. yeah, the same problem that we're facing now.. i'm sorry coz lately wie rasa mcm down.. and thanx 4ur concern.. wie hargai sgt2.. korg sme kwn2 yg mmg sentiasa ada dlm suka n duka.. syukur ada kwn2 disisi.. thanx again dear.. dun worry bout me.. i'll smile again for all of u. =)

~:My Video List:~

Looking for something?

Search the Site

If you can't find what you are looking for, please leave a comment somewhere, subscribe to our feed and hopefully your question will be answered shortly, so please visit again!